Hľadáte nejaké rady, ako zlepšiť vaše predajné čísla a dosiahnuť svoje predajné ciele? Potrebujete sa zlepšiť a predávať viac? Tu sú niektoré veci, ktoré by ste mali zvážiť.
Predovšetkým, čo vlastne je predaj? Jednoducho povedané, je to získanie pozornosti potenciálneho zákazníka, uzavretie obchodu a, samozrejme, generovanie zisku. Pozrime sa teraz na 5 krokov, ktoré pomôžu vašej spoločnosti alebo predajnému tímu uspieť v tomto jednoduchom, ale zložitom procese:
1. Porozumenie vašim zákazníkom
Najcennejší majetok v akomkoľvek podnikaní sú jeho zákazníci. Porozumenie ich potrebám, motivácii a obavám vám môže pomôcť poskytovať lepšie produkty a služby, ako aj budovať dôveru a lojalitu. Pozrite sa, kto už od vás nakupuje, ich vek, geografiu, správanie a záujmy, a majte to na pamäti pri zvažovaní potenciálnych zákazníkov. Dobrým spôsobom, ako sa dozvedieť viac o vašich zákazníkoch, je uskutočňovanie prieskumov zákazníkov, zbieranie poznatkov, získavanie spätnej väzby a recenzií. Čím lepšie rozumiete vašej cieľovej skupine, tým lepšie sú šance na predaj.
2. Audity vašich ceníkov
Existujú rôzne cenové stratégie, napr. založené na hodnote, konkurencii, dynamické atď. Neexistuje univerzálne riešenie, pretože všetky podniky sú rôzne. Ale čo je tu dôležité mať na pamäti, je či vaše ceny vyhovujú potrebám vašej cieľovej skupiny. Keď zákazníci považujú ceny za rozumné, je pravdepodobnejšie, že od vás budú v budúcnosti kupovať, čo nakoniec poskytne vašej spoločnosti rast predajov a dlhodobú ziskovosť.
3. Ponuka zľavy
To nie je novinka, ale funguje. Spravte svojich zákazníkov šťastnejšími a poskytnite zľavy, darčeky zadarmo, doplnkové možnosti, skúšobné verzie atď. Krátkodobá predajná ponuka môže tiež zvýšiť vaše predaje. Pokiaľ sú vaši zákazníci s vami a vašimi produktmi alebo službami spokojní, vrátia sa pre viac. Ak však zníženie ceny nie je možné, zlepšite svoju predajnú ponuku výhodnejšími podmienkami a podmienkami v porovnaní s vašimi konkurentmi.
4. Rýchla odpoveď
Rýchla odpoveď, ako aj byť v režime pohotovosti (doslova znamená stáť-pri-zákazníkovi) je kľúčom k úspechu, pokiaľ ide o potenciálny predaj. Nie je žiadnym tajomstvom, že väčšina zákazníkov chce vedieť ceny a dostupnosť produktov čo najskôr, inak môžu hľadať vašich konkurentov, takže musíte splniť tieto očakávania. Rýchla reakcia a promptná komunikácia vám umožňuje uzavrieť väčšie a ziskovejšie obchody. A tu prichádza krok č. 5.
5. Automatizácia vášho predajného procesu
Aby ste nemuseli strácať veľa času na činnosti, ktoré neprinášajú príjmy, využite výhody moderných nástrojov automatizácie predaja, ktoré vám umožnia zefektívniť celý predajný proces. Implementácia moderných podnikových riešení môže automatizovať pracovne náročné rutinné úlohy, ako je zadávanie údajov, generovanie potenciálnych zákazníkov, cenové ponuky a fakturácia atď. Nástroje ako ProfiPonuka sú navrhnuté tak, aby pomáhali predajným profesionálom v ich predajnom procese s cieľom zvýšiť mieru úspešnosti a generovať viac predajov, ako aj uvoľniť viac času a zdrojov na perspektívnejšie úlohy zamerané na rast podniku.