Stará známa pravda je, že obal predáva. Prečo to nevyužiť aj pri ponukách? Je to mnohokrát prvý oficiálny dokument, ktorý od vás zákazník dostane.
Predstavte si, že si chcete kúpiť domov novú kuchynskú linku, alebo okná. V tomto prípade asi nepôjdete na e-shop a nekúpite si to priamo. Keďže v oboch prípadoch sa jedná o väčšiu investíciu, oslovíte viaceré firmy. Každá firma by si s vami mala prejsť vaše požiadavky a pripraviť riešenie presne pre vás.
Jednu vec ako zákazník možno nevnímate a síce to, že nad každou ponukou musí presedieť obchodník danej firmy nejaký čas, pričom okrem víťazného šťastlivca to robili všetci zadarmo. Ale o tom je iný článok.
Dostanete viaceré cenové ponuky. Samozrejme, cena je až na prvom mieste, takže aj ten najsympatickejší predajca to bude mať viac ako ťažké, ak bude cenou výrazne vyššie ako konkurencia. Predajca na vás určite urobí nejaký ľudský dojem a keďže sme sociálne tvory, je to dôležitý aspekt pri výbere, aj keď všetci vieme, že nelogický.
Lenže potom si večer sadnete s rodinou a hodnotíte jednotlivé ponuky. Ich úroveň nemusí síce kopírovať kvalitu firmy, ale je to ako s obalom od jogurtu. Ten v peknom obale asi chutí lepšie :)
Koniec koncov, keby sa nám nepáčili pekné a farebné veci, tak by boli všetky autá čierne a nenosili by sme šialené ponožky, každú inej farby.
Je to tak, keď sa nám niečo páči, máme k tomu väčšiu dôveru. Pekná ponuka bude mať väčšiu šancu na úspech.
No a teraz sa preneste do opačnej pozície, že vy ste ten obchodník, ktorý chce predať. Bude vám záležať na dojme, ktorý vaša ponuka zanechá? Verím, že áno.